طراحی نما, طراحی نمای هتل

طراحی انواع نمای هتل

طراحی انواع نمای هتل تحت تاثیر پارامتر های مختلفی از جمله سلیقه، موقعیت اقلیمی منطقه، پیشینه تاریخی، سبک معماری، مسائل اجتماعی و همچنین میزان بودجه ای که در نظر گرفته می شود، می تواند به صورت های مختلف انجام بگیرد. تمامی این پارمتر ها تعیین کننده طرح کلی از نمای یک هتل هستند. هتلداری امروزه یکی از صنایع مهم در دنیا به حساب می آید که روز به روز نیز در حال گسترش است و هتلداران سعی می کنند که به طرق مختلف بتوانند جایگاه خود را در این صنعت حفظ نمایند. طراحی نمای هتل راهکاری بسیار کارآمد جهت جلب نظر مشتریان و مسافران است. نمای هتل هر چه از نظر داخلی و یا خارجی خلاقانه تر طراحی گردد به عنوان یک برگ برنده، می تواند مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند. ما در پادیرمانا سعی داریم که طراحی انواع نمای هتل را به شما معرفی نماییم از این رو پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست ما را همراهی بفرمایید.

طراحی انواع نمای هتل

طراحی انواع نما

طراحی نمای هتل

یکی از بخش های اصلی هتل، نما است که نقش موثری می تواند در جذب هر چه بیشتر مشتری و در پی آن موفقیت یک هتل ایفا نماید. این بخش در واقع، تداعی کننده کیفیت پروژه ساختمانی است و اولین برداشتی که بیننده از چگونگی یک ساختمان دارد، همین نما می باشد. از این رو هر نمایی بایستی بر اساس یکسری فاکتور به طور کاملا دقیق و مهندسی شده اجرا گردد تا به خوبی بتواند هویت ساختمان را در نظر بیننده به نمایش بگذارد. اما آیا بدون طراحی می توان نمای موثری داشت؟ قطعا خیر. طراحی از اصلی ترین عنصر در پیاده سازی یک پروژه ساختمانی از جمله هتل است. بدون طراحی، نمی توان انتظار یک نمایی مناسب و موثر را داشت. در طراحی انواع نمای هتل، بایستی به سبک ساختمان، نوع مصالح به کار رفته، کاربری، اقلیم بافت، موقعیت جغرافیایی و … نیز توجه گردد، در غیر این صورت می تواند خسارت جبران نا پذیری بر پیکره هتل وارد نماید. از این رو، این امر بایستی توسط طراحانی که آشنایی کامل با اصول طراحی دارند انجام بگیرد.

آشنایی با انواع سبک های نمای هتل

یکی از آیتم های مهم در طراحی انواع نمای هتل، سبک استفاده شده است و می توان از آن به عنوان اولین شاخصه در طراحی نام برد. سبک های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. به عنوان مثال در سبک رومی از متریال سنگ استفاده می شود این در حالی است که متریال شیشه در سبک مدرن کاربردی تر می باشد. هر سبکی که در نما به کار گرفته می شود بازتابی از شخصیت و هویت ساختمان است. این آیتم علاوه بر جنبه زیبایی می تواند در بازدهی انرژی ساختمان نیز تاثیر گذار باشد. از این رو چگونه طراحی شدن آن بسیار حائز اهمیت است. از انواع طراحی نما می توان سبک مدرن، کلاسیک، رومی، مینیمال، روستیک و نئوکلاسیک را نام برد، که در این بخش از مقاله به معرفی پر کاربرد ترین آن ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع سبک های نمای هتل

آشنایی با انواع سبک های نمای هتل

طراحی هتل به شیوه سبک کلاسیک

یکی از پرطرفدار ترین و اصیل ترین نماها در کشورمان، سبک کلاسیک یا رومی است. در طراحی این سبک، از سنگ و المان های خاصی به کار گرفته می شود و همواره در بین مردم بازخورد خوبی داشته است. طراحی این سبک برای نمای بیرونی هتل ها می تواند در جلب نظر مسافران بسیار موثر باشد. این نما، از معماری نسبتا پیچیده ای بهره می برد و از آنجایی که از متریال گران قیمت مانند سنگ مرمر و گرانیت استفاده می شود، ظاهری لوکس به ساختمان می بخشد.

طراحی نمای هتل به شیوه سبک مدرن

از دیگر طراحی انواع نمای هتل، می توان سبک مدرن را نام برد. این سبک به صورت طرح های ساده و یا پیچیده در نمای هتل استفاده می شود. در این مدل، برخلاف سبک رومی می توان از متریال مختلفی اعم از شیشه، کامپوزیت و سیمان در نمای هتل به کار برد. در سبک مدرن تکنولوژی های به روزی گنجانده شده و از المان کمتر استفاده می شود.

طراحی نمای هتل به شیوه سبک مدرن

طراحی نما به شیوه سبک مدرن

آشنایی با طراحی انواع نما بر اساس متریال

یکی از مهمترین آیتم ها در طراحی انواع نمای هتل، تعیین متریال به کار رفته است. انتخاب متریال با توجه به سلیقه، بودجه کارفرما و همچنین شرایط اقلیمی و جوی منطقه صورت می گیرد. متریال باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی موجب استحکام ساختمان نیز شود. همچنین طراح باید به اقیلم منطقه نیز توجه نماید. به عنوان نمونه استفاده از آجر در نمای هتل برای مناطق سرد و خشک چندان توصیه نمی گردد چرا که دوام چندانی ندارد و ممکن است که سقوط نماید در حالی که این متریال برای مناطق گرم می تواندگزینه ای خوب باشد. شیشه، آجر، سرامیک، کامپوزیت و سنگ از پر مصرف  ترین متریال در نمای هتل می باشند.

طراحی نمای هتل با اشکال هندسی

طراحی نمای هتل با اشکال هندسی

قیمت طراحی انواع نما

طراحی انواع نمای هتل بر اساس پارامتر هایی همچون بودجه کارفرما، سبک و نوع متریال مورد استفاده، متفاوت است. یک طراح متخصص و حرفه ای بایستی، نمای هتل را متناسب با بودجه کارفرما خلق نماید تا مناسب ترین طرح با بهینه ترین قیمت به کافرما ارائه گردد. از دیگر پارامترهای تاثیر گذار در قیمت، سبک و نوع متریال مورد استفاده است. به عنوان مثال، طراحی به سبک رومی گرانتر از نمای شیشه ای و یا کامپوزیت می باشد.

اصول طراحی نمای هتل

زیبایی نمای یک هتل، جذابیت آن را دو چندان می کند. طراحی نما امری بسیار تخصصی است که اگر قواعد و اصول مربوط به آن رعایت نشود موجب نا هماهنگی در ظاهر ساختمان می گردد.

نور پردازی در طراحی

نورپردازی از آیتم های تاثیر گذار در ایجاد نمایی چشم نواز است و می تواند راندمان انرژی در ساختمان را بالا ببرد. نورپردازی باید از جلوه بصری برخوردار باشد.

طراحی هتل بر اساس طرح های کلاسیک

طراحی هتل بر اساس طرح های کلاسیک

هماهنگی با سازه

طراحی نمای ساختمان بایستی کاملا با جزییات نقشه ساختمان سازگار باشد تا اتصالات یکپارچه و مستحکمی شکل بگیرد.

سازگاری با شرایط جغرافیایی

یکی دیگر از اصول طراحی انواع نمای هتل، توجه به شرایط آب و هوایی است. نما که در واقع همان بدنه ساختمان است می بایست به گونه ای طراحی شود که به خوبی بتواند در برابر شرایط سخت جوی و محیطی از خود مقاومت نشان دهد.

سایت تخصصی طراحی انواع نمای هتل در کشور

پادیرمانا با طراحی انواع نمای هتل، ویلا، مجتمع های مسکونی، تجاری و … به عنوان یک شرکت با تجربه این آمادگی را دارد تا خدمات خود را با بالاترین کیفیت در همه مراحل طراحی دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی به مشتریان خود ارائه بدهد. برای کلیه امور سازه، ساختمان، معماری و عمرانی میتوانید از مهندسین مشاور ما بهره مند شوید. تمامی مشاوره های تلفنی و حضوری مجموعه ما کاملا رایگان میباشد.

 

Back to list

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *