مقالات

اجرای پروژه های ساختمانی

 

شما می توانید کلیه عملیات مهندسی و مشاوره و امکان سنجی پروژه های خود و اجرای پروژه های ساختمانی را به ما بسپارید، مجموعه پادیرمانا افتخار دارد با سابقه درخشان چندین ساله خود تمامی امور مهندسی، مشاوره، امکان سنجی و … پروژه های شما را با نتیجه ای موفقیت آمیز با قیمتی بسیار مناسب و البته صد در صد تضمینی انجام دهد.

پروژه ساختمانی چیست؟

بی شک تمامی شما در طول زندگی روزمره خود بار ها نام پروژه ساختمانی را شنیده اید و با آن مواجه شده اید، پروژه ساختمانی همچون تولید در صنایع دیگر نیزبه روند تولیدی با برنامه ریزی توسط منابع انسانی گفته می شود که در آن تمامی امور نظیر انجام کنترل های لازم به صورت کارآمد و با کیفیت  و بررسی های فنی لازم و .. انجام می شود در پروزه های ساختمانی هیچ یک از این فرآیند ها توسط خریدار قابل مشاهده نیست و آن ها تنها محصول قابل قبول نهایی را رویت می کنند که در این مرحله عیار ساخت پروژه ساختمانی خود را نشان می دهد. به عبارتی دیگر اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم پروزه ساختمانی به مجموعه فعالیت های مهندسین، کارفرما، پیمانکار اصلی، پیمانکار فرعی و مشاور گفته می شود که برای هدف مشخص که همان ساختن ساختمان است پیش می روند.

مراحل پروژه های ساختمانی

پروژه های ساختمانی دارای یک سری مراحل می باشند که هر کدام آن ها را به صورت فاز مشخص می کنند و عبارتند از:

فازصفر: این مرحله اولین قدم در پروژه های ساختمانی است و به منظور انجام تحقیقات و مطالعات لازم برای شروع کار انجام می شود.

فاز یک: این فاز شامل کلیه تعهدات و توافق نامه ها بین کار فرما و مشاور در باره نقشه پروژه ساختمانی و اجرایی شدن پروژه است و باعث می شود تا هزینه قرار داد ها نیز برای کار فرما روشن شود و به راحتی به توان هزینه مورد نیاز برای ساخت پروژه را به صورت احتمالی و تقریبی برآورد کرد.

فاز دو: فاز دو مرحله ورود مهندسین به پروژه می باشد از جمله مهندسین برق و تاسیسات، معماری، نظام مهندسی و … که هریک امور مربوط به خود را انجام می هند.

فاز سه: در این مرحله استارت کار انجام شده و پیمانکار شروع به کار می کند و مهندسین ناظر نیز بر فعالیت های آن ها نظارت داشته و بررسی های لازم را انجام می دهند.

فاز چهار: اخرین مرحله انجام پروژه ساختمانی فاز چهار است که در آن پیمانکار گزارش های لازم  را به کار فرما ارائه می دهد و مجوز پایان کار نیز از جانب شهرداری دریافت می شود و پروژه قابل استفاده و فروش می باشد.

کنترل پروژه در پروژه های ساختمانی

پروژه ساختمانی یکی از سخت تترین پروژه ها و البته رایج ترین پروژه های انجام شده می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد اما واقعا به راحتی ان چه که به نظر می رسد نیست و مراحل و مشکلات و دردسر های مخصوص به خود را دارد که کمی کار را سخت می کند. در پروژه های ساختمانی کنترل پروژه یک امر بسیار حیاتی مهم است که سبب انسجام و پیش روی کار و به نوعی موفقیت پروژه می شود چرا که مسولیت هماهنگی، برنامه ریزی، انتخاب و … بر عهده کنترل کننده پروژه می باشد و اگر مشکلی پیش آید کل پروژه را تحت تاثیر قرار می دهد و احتمال شکست پروژه نیز موجود می باشد.

اجرای پروژه های ساختمانی

مدیریت زمان در پروژه های ساختمانی

یکی از عوامل بسیار مهم در پروژه های ساختمانی مدیریت زمان می باشد که بسیار حائز اهمیت است و قبل از شروع کار نیز در مرحله مطالعاتی امکان سنجی نیز تخمین زده می شود. در مدیریت زمان پروژه های ساختمانی باید زمان انجام تک تک امور ارزیابی و بررسی شود و به دنبال ان تاریخ پایان پروژه نیز معلوم گردد. اگر به هر نحوی اختلالی در این بررسی ها پیش آید ممکن است پروژه با مشکلاتی نظیر گران شدن مصالح و یا پایان قرار داد ها و … مواجه شود که به تبع خسارت هایی با خود به همراه خواهد داشت که نتیجه آن چیزی جز ضرر و خرج اضافه برای پیمانکار و یا کار فرما نخواهد بود.

مدیریت مالی در پروژه های ساختمانی

یکی از مسائل بسیار مهم برای هر فردی مسئله اقتصاد می باشد اگر بخواهم راحت تر بیان کنم باید بگویم که پول و اسکناس بی شک زندگی تمامی اشخاص را تحت شعاع قرار داده است و فردی که می خواهد پروژه ای را شروع کند بیشتر از هر کسی نگران هزینه های احتمالی و لازم پروژه است که باید به صورت مدیریت شده و برنامه ریزی شده انجام شود حال اگر این مدیریت مالی در پروزه ساختمانی به درستی صورت نگیرید موجب به وجود آمدن نگرانی های بسیاری برای کارفرما و پیمانکار می شود که به موجب آن هزینه نهایی فروش ساختمان نیز بیشتر می شود تا به حداقل سود دهی برسد و اینگونه به اجتماع و مردم نیز فشار خواهد آمد در نتیجه انجام مدیریت مالی یک پروژه باید به صورت دقیق و حساب شده توسط یک فرد و یا گروم مجرب و حرفه ای انجام شود که مجموعه بزرگ پادیرمانا به صورت تضمینی این کار را برای شما انجام می دهد و دیگر نگرانی از بابت مدیریت پروژه خود از لحاظ زمانی و مالی و … نخواهید داشت.

اجرای پروژه های ساختمانی

متدولوژی اجرای پروژه های ساختمانی

اجرای پروژه های ساختمانی بر اساس یک سریفرآیند های پایه و اساسی انجام می شود که شامل تشریح و بررسی مراحل انجام پروژه ساختمانی، تحویل زمین و تجهیز کردن کارگاهه، انبار مخصوص، عملیات ساختمانی، عملیات راه اندازه، اتمام کار و تحویل موقت و تحویل دائم پروژه ساختمانی به کارفرما و جمع کردن کارگاه می باشد و در حالت کلی به تمامی آن ها متدلوژی اجرای پروژه ساختمانی گفته می شود که خود دارای یک سری زیر فرآیند ها همچون زیر فرآیند تحویل زمین، زیر فرآیند عملیات دوران و … می باشد. در متدلوژی اجرای پروژه ساختمانی تمامی دستور العمل ها برای انجام پروژه و به دست اوردن منابع مورد نیاز نیز معلوم می شود و به نوعی برنامه راه برای کارفرما روشن است و به راحتی می تواند استارت کار خود را انجام دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اجرای پروژه های ساختمانی به این لینک مراجعه نمایید.

تولید محتوا : کانون تبلیغاتی فرمو

Back to list

3 thoughts on “اجرای پروژه های ساختمانی

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *