دسته‌بندی نشده

روش های نوین مقاوم سازی ساختمان

مقاوم سازی ساختمان با استفاده از روش های نوین امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است که معمولاً مراحلی برای مقاوم سازی نیز در نظر گرفته شده است. برای تقویت سازه های گوناگون شما استفاده از سازه های جدید را نباید مقرون به صرفه بدانید و به همین خاطر، به تقویت و ترمیم سازه های فعلی توجه بیشتری نشان می دهند. عملکرد سازه زمانی می تواند نادرست باشد که شیوه نامناسبی را برای مقاوم سازی پیاده کنند. متأسفانه برخی از شرکت های نامعتبر برای سود بیشتر خود چندان به پیاده سازی صحیح و مناسب روش های نوین توجهی ندارند، درصورتی که مجموعه Padirmana.ir جزء بهترین ها در این حوزه به شمار می آید.

روش های نوین مقاوم سازی ساختمان

روش های نوین مقاوم سازی ساختمان

مهم ترین روش مقاوم سازی نوین : ژاکت بتنی و فولادی

یکی از روش های مقاوم سازی نوین ساختمان که بسیار نوین و امروزی است، ژاکت بتنی و فولادی نامیده می شود؛ چراکه از تیر،ستون و دیوار می توان به عنوان المان های اصلی در ساختمان استفاده کرد. شما مادامی که از ژاکت های بتنی و فولادی استفاده کنید، می توانید به تقویت المان های خمشی و برشی بپردازید. در المان های بتنی ضعف بیداد می کند و شما را با خمش های غیرمجاز نیز روبه رو خواهد کرد. در اینجا ورق های فولادی می تواند انتخاب مناسب و ایده آلی باشد. معمولاً برای تقویت ستون ها، سقف های بتنی و تیرها استفاده از ورق های فولادی بسیار کارساز است.

توجه داشته باشید که چسبندگی ورق فولادی می تواند به عملکرد هر چه بهتر باربری و عضو موردنظر اشاره واضحی داشته باشد. اصولاً به خاطر زلزله خرابی های زیادی در قسمت های مختلف سازه به وجود می آید که مهندسین ما با یافتن ضعف های طراحی به تقویت و ترمیم اتصالات می پردازند تا دیگر زلزله و بسیاری از بارهای رفت و برگشتی این چنینی خسارت هایی را با هزینه بالایی به بار نیاورند. می توان گفت استفاده از ژاکت بتنی و فولادی ساختار پیچیده ای دارد و مهندسین باید در ابتدا ضعف و اتصالات سازه را مورد بررسی قرار دهند.

مهم ترین روش مقاوم سازی نوین : ژاکت بتنی و فولادی

مهم ترین روش مقاوم سازی نوین : ژاکت بتنی و فولادی

مزایای ژاکت بتنی و فولادی در مقاوم سازی نوین

از جمله مزایایی که می توان برای اجرای ژاکت بتنی و فولادی در نظر گرفت، ظرفیت خمشی، برشی و محوری المان ها است که جزء روش های ارزان قیمت به شمار می آیند. شما در هر بخش المان ساختمان می توانید از این روش مقاوم سازی ساختمان به نحو احسن استفاده کنید. معایبی نیز وجود دارد که از جمله معایب اصلی زمان بر بودن این روش خواهد بود. همچنین شما باید از پوشش های ضد حریق برای استفاده از ژاکت فولادی استفاده کنید. ابعاد المان با فضاهای معماری تغییراتی را می طلبد که شاید ازنظر برخی بسیار هزینه بر باشد.

الیاف FRP

روش هایی که می توان برای مقاوم سازی ساختمان در نظر گرفت، استفاده از الیاف FRP است که معمولاً برای تقویت تیرها می توان از این الیاف استفاده کرد. توجه داشته باشد که در این روش معمولاً در کابل های پیش تنیدگی از افزایش کشش استفاده می کنند و با افزایش ظرفیت باربری می توان به تقویت تیرها پرداخت.

همچنین مقاومت الیاف FRP به صورت کششی بسیار بالاست که در مقایسه با ورق های فولادی همیشه ظرفیت خمشی بالاتری را می توان انتظار داشت. توجه داشته باشید که عوامل گوناگونی مانند مشخصات مکانیکی میلگردها در افزایش مقاومت خمشی سازه های بتنی مؤثر هستند.

·        مزایای الیاف FRP

از جمله مزایایی که می توان برای این روش مقاوم سازی نوین ساختمان در نظر گرفت، افزایش مقاومت خمشی، برشی و شکل پذیری تیرها است و همچنین در برابر خوردگی شما می توانید مقاومت خوبی را انتظار داشته باشید. با افزایش دوام، طول عمر و همچنین جلوگیری از تغییر ابعاد تیر قطعاً این روش می تواند روش تأثیرگذاری و بسیار مؤثری باشد. سادگی در اجرا و مهم تر از همه مدیریت عرض ترک و ترمیم هایی که از خوردگی به وجود آمده، همگی از جمله مزایای مقاوم سازی نوین ساختمان با الیاف FRP به شمار می آیند.

نحوه مقاوم سازی ساختمان

نحوه مقاوم سازی ساختمان

مقاوم سازی نوین ساختمان می تواند ب تزریق رزین در بتن باشد که این روش اقتصادی برای ترک های غیر متحرک، صفحات، ستون ها، اسکله ها و دیوارهای بتنی به کار می آید. شما باید علت ترک را در ابتدا مشخص کنید و سپس به ترمیم آن بپردازید. تزریق رزین اپوکسی می تواند فاقد افزایش قدرت باشد و به پیوند کششی برای ایجاد استحکام کششی بتن به صورت قدرتمند کمک کند.

مهندسی ما از این روش به نحو احسن استفاده می کنند که البته نکاتی نیز برای تزریق رزین به بتن وجود دارد که برای ترک های باریک تر فشار باید کم کم افزایش یابد و همچنین اپوکسی باید شکاف را پر کند تا بتواند به درگاه بعدی برسد.

کامپوزیت FRCM

مقاوم سازی ساختمان با استفاده از کامپوزیت FRCM می تواند یکی دیگر از روش های نوینی  باشد که گروه مهندسی ما به انجام آن می پردازند. معمولاً در ساختمان های بنایی و بتنی از این روش استفاده می کنند که در ابتدا شبکه میلگرد اف آر پی روی دیوار قرار داده می شود و سپس بعد از مهار میلگرد از دستگاه شاتکریت استفاده می کنند. از جمله مزایایی که می توان برای این روش در نظر گرفت، به وجود آمدن دیوارهای منسجم با مقاومت بسیار بالا، شکل پذیری و عملکرد هر چه بهتر در هنگام لرزه است.

مدرن ترین روش های مقاوم سازی

مدرن ترین روش های مقاوم سازی

البته معایبی وجود دارد که از جمله معایب این روش احتیاج به یک نیروی کار متخصص است و همچنین شما باید به افزایش ضخامت دیوار، وزن ساختمان و همچنین زمان بر بودن این روش هم توجه کنید. این روش در بین روش های نوین توانسته طرفداران بیشتری را از آن خود کند؛ چرا که هزینه بالایی نمی طلبد و بهتر است تنها از مهندسین کاربلد کمک بگیرید.

سخن پایانی

برای مقاوم سازی نوین ساختمان شما بهتر است به مجموعه Padirmana.ir مراجعه کنید. مهندسین ما در این مجموعه کلیه اقدامات خود را به صورت برنامه ریزی شده در اختیار شما عزیزان قرار می دهند. بودجه ای که به مقاوم سازی نوین اختصاص می دهید صددرصد بودجه ای مقرون به صرفه خواهد بود. هدف اصلی این مجموعه برآورد نیاز مشتریان با کمترین هزینه در کم ترین زمان ممکن است.

آشنایی با مقاوم سازی فونداسیون ساختمان

آشنایی با مقاوم سازی فونداسیون ساختمان

این نکته را در نظر بگیرید که کسب رضایت مشتری صددرصد می تواند به بقای مجموعه کمک کند. مقاوم سازی نوین انواع ساختمان با روش ها گوناگون و متفاوت قطعاً زمانی می تواند نتیجه مناسبی داشته باشد که شما بدانید تبحر و تخصص مهندسین تضمین شده است. سابقه این شرکت نشانگر کیفیت خدمات در طولانی مدت با هزینه ای منصفانه است. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در این مجموعه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی در ارتباط باشید. این چنین هرگونه سؤال و ابهام شما پاسخ داده خواهد شد.

Back to list

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *