دکوراسیون داخلی

آشنایی با تست روان شناسی دکوراسیون

آشنایی با تست روان شناسی دکوراسیون از آن جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که برای هر شخص مشخص می کند به چه نوع دکوراسیونی برای منزل خود علاقه دارد تا آن را به همان سبک درآورد. دکوراسیون داخلی به گونه ای است که همیشه طرف داران زیادی برای خود جمع می کند و در دانشگاه های هنر به عنوان یکی از رشته های جالب و پرطرف دار به حساب می آید. در این مطلب سعی کرده ایم تا با کمی سرگرمی و انجام یک تست ساده در روان شناسی دکوراسیون، به هر فرد کمک کنیم تا از سلیقه های خود در زمینه دکوراسیون به شناخت کافی برسد و از همه مهم تر سبک دلخواه خود را در زمینه دکوراسیون داخلی منازل پیدا کند. آشنایی با تست روان شناسی دکوراسیون می تواند به شما کمک کند تا برای شناخت سلیقه و سبک های مورد علاقه خود در دکوراسیون داخلی یک روش دائمی و مطمئن را داشته باشید و برای شناخت سلیقه خود فقط به دیدن عکس ها اکتفا نکنید.

آشنایی با تست روان شناسی دکوراسیون

آشنایی با تست روان شناسی دکوراسیون

تست روان شناسی دکوراسیون

تست روان شناسی دکوراسیون به این صورت است که در میان پنج دسته از سبک های معروف و محبوب که عبارت اند از سبک مدرن، سبک تلفیقی، سبک صنعتی، سبک کلاسیک و سبک روستیک، هر کدام که در نگاه اول تصویرشان برای شما جالب تر بوده و یا بیشتر دوست دارید و یا تصویر به سلیقه شما نزدیک است، انتخاب کنید. در نگاه اول نیازی نیست که به جزئیات عکس دقت کرده و فکر کنید، فقط باید نکته ی جالبی که در لحظه اول از تصویر هر کدام از سبک ها چشمتان را می گیرد را انتخاب کنید. در نتیجه تست روان شناسی دکوراسیون هر سبکی را که به سلیقه شما نزدیک تر باشد باید از عناصر و ویژگی های خاص و زیادی که دارد آگاهی لازم را به دست آورید اما می توان برای بهره بردن از هر یک از یان سبک ها در دکوراسیون منزل فقط مهم ترین و شاخص ترین ویژگی آن ها در نظر گرفته و در دکوراسیون به کار برد.

گزینه A : سبک مدرن

اگر تصویر گزینه A یا سبک مدرن، در تست روان شناسی دکوراسیون انتخاب شما است می توان گفت دکوراسیونی با سبک مدرن با سلیقه شما سازگارتر است و شما از چنین دکوراسیونی نهایت لذت را خواهید برد. با انتخاب سبک مدرن در واقع نشان می دهید که شما عاشق اشکال مدرن، یعنی فرم های ساده و بدون تزیین هستید، اما در عین حال می خواهید به این اشکال رنگ و لعابی ساده بدهید. افرادی که به سبک مدرن علاقه دارند، افرادی هستند که نسبت به رنگ ها، پترن ها و جزئیات مختلفی که در سبک کلاسیک وجود دارد بی تمایل نیستند ولی ترجیح می دهند به مقدار کم از آن ها بهره ببرند و از افزودن آنها به سبک دکوراسیون خودداری می کنند. این افراد تمایل دارند خانه ای با دکوراسیون راحت و ساده داشته باشند.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

گزینه B : سبک صنعتی

اگر عکس سبک صنعتی چشمتان را گرفته است باید بگوییم نتیجه این تست روان شناسی دکوراسیون این است که شما در درجه اول راحتی خانه مهم ترین اولویت شما است. در واقع سبک صنعتی نشان دهنده این است که شما فردی هستید که به جزئیاتی با عناصر چوب، چرم و فلز همراه هستند علاقه دارید که با ایجاد کردن بافت های متنوع و نور، دکوراسیون را به یک فضای گرم شبیه می کنید. در تست روان شناسی دکوراسیون افرادی که به سبک صنعتی علاقه دارند مشخص می کند که به سطوح کاملا صافی که به آنها هیچ توجهی نشده و پرداخته نشده اند علاقه ندارند و بیشتر به دنبال سطوحی با بافت های ناهموار هستند. سبک صنعتی به عنوان یک سبک متفاوت و جسورانه در میان سبک های طراحی دکوراسیون داخلی قرار دارد که مورد توجه بسیاری از افراد واقع شده است. سبک صنعتی در ابتدای ورود خود به میان سبک ها یک سبک مستقل تلقی نمی شد اما رفته رفته به دلیل ویژگی های خاصی که دارد از جمله عدم وجود تظاهر در آن، داشتن جذابیت بصری ناشی از وجود سطوح کاربردی، داشتن معماری بدون روکش و استفاده از اشیای بازیافت شده، به یک سبک بسیار محبوب در بین عموم قرار گرفت.

سبک صنعتی دکوراسیون داخلی منزل

سبک صنعتی دکوراسیون داخلی منزل

گزینه C : سبک تلفیقی

اگر بعد از دیدن عکس های مختلف در زمان تست روان شناسی دکوراسیون، به عکس های سبک تلفیقی علاقه داشتید نشان دهنده است که شما فردی هستید که قصد دارید عناصر مختلف را طبق یک داستان در کار هم چیده و از ناهماهنگ بودن آنها کاملا راضی هستید. افرادی که سبک تلفیقی را انتخاب می کنند می خواهند در دکوراسیون منزل خود سبک های مختلف را با هم ترکیب کرده و یک هارمونی بی نظیر و خاص را ایجاد کنند.

سبک تلفیقی

سبک تلفیقی

گزینه D : کلاسیک

اگر شما کسی هستید که عکس سبک کلاسیک در تست روان شناسی دکوراسیون شما را به خود جلب کرده است نشان دهنده این است که شما فردی هستید که به جزئیاتی جالب و خاص مانند نقوش و الگوها بسیار علاقه مند هستید. در میان رنگ های مختلف شما پالت تسکین دهنده یعنی رنگ های ملایم تر، کمی تیره یا خنثی را برای رنگ دهی به دکوراسیون خود ترجیح می دهید اما از درخشش فلزات در دکوراسیون خود نیز لذت می برید. افرادی مثل شما به دنبال تزیینات و حاشیه های پرکار هستند و سبک های تاریخی را نیز در دکوراسیون داخلی منزل خود به کار می برند.

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل

گزینه: E سبک روستیک

سبک روستیک یکی از سبک هایی است که امروزه بسیار ترند شده و طرف داران بسیار زیادی پیدا کرده است. کسانی که در تست روان شناسی دکوراسیون به سبک روستیک علاقه دارند هدفشان این نیست که سبک و فضای خانه را مانند خانه های روستایی با وسایل ساده و فضای تاریک و نمور، کنند. بلکه هدف از استفاده از این سبک این است که در دکوراسیون فضای داخلی منزل از وسایل و متریال های استفاده کنند که طبیعی بوده تا باعث شود فضای خانه به فضای صمیمی و طبیعی تبدیل گردد. در این نوع سبک محیطی را طراحی می کنند که علاوه بر اینکه ویژگی‎های محیط روستا از جمله سادگی خاص، را دارا باشد؛ در آن از وسایل قدیمی دست ساز نیز استفاده شده باشد همان طور که میدانید اغلب روستاها در خانه های خود و وسایل خانه از چوب استفاده می کنند. در سبک روستیک اینکه باید مانند سبک روستاها باشد از وسایل چوبی یا وسایلی طرح  چوب هستند بیشتر استفاده می شود تا فضای روستاها را یادآوری کند. وسایل و تزییناتی که در این سبک استفاده می شود نازک کاری و تراشکاری دقیقی در آنها صورت نگرفته است برای همین این ویژگی باعث شده است تا مانند وسایل دست ساز قدیمی با حالت طبیعی باشند.

سبک روستیک یا روستایی در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک یا روستایی در دکوراسیون داخلی

کلام آخر 

به طور کلی تست های روان شناسی همیشه 100 درصد درست نیستند و ممکن است نتیجه تست را برای همه افراد نتوان با قاطعیت به کار برد. در مورد تست روان شناسی دکوراسیون نیز نمی توان گفت برای همه افراد با انتخاب عکس می توان سبک دکوراسیون مورد علاقه شخص را آشکار کرد اما هر فردی برای آنکه از سلیقه خود در دکوراسیون داخلی منزلش شناخت کافی را پیدا کند می تواند این تست را انجام دهند. به شما توصیه می کنیم نتیجه تست خود و میزان دقت و صحیح بودن آن را با ما در میان بگذارید و به دوستان خود پیشنهاد دهید از سایت مهندسین مشاور پادیرمانا دیدن کرده و آنها نیز این تست را انجام دهند.

تولید محتوا و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ فرمو

Back to list

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *