اصول BIM

آشنایی با طراحی براساس اصول bim

در ساخت و ساز و طراحی ساختمان ها شاید یکی از مهم ترین اصول یا همان طراحی و ترسیم نقشه و بدنه ساختمان و بنا ها است. اما در این اصول طراحی، و اصول و قوانین bim یکی از فرآیند های اصلی و پر کاربرد در این نوع ترسیم ها می باشد. درواقع اصول bim فرایند طراحی و ترسیم یک ساختمان را به شیوه ای که باید سازماندهی و نظم دهی می کند. پس در مراحل طراحی و ترسیم ساختمان ها و  بناها، bim کاربرد بسیار مهمی دارد و شیوه ی یک طراحی را براساس قوانین مناسب با استانداردها شکل می دهد.

درواقع bimیک پلتفورم با کارایی های مربوط به طراحی و ساخت ساختمان و بنا ها می باشد. باید گفته شود این محیط در فضای ابری ایجاد شده و مورد استفاده می باشد. پس در کلامی می توان بیان کردbimیک پلتفورم اجرایی می باشد که اشتراک گذاری و اطلاعات و موضوع های مربوط به طراحی و ساخت پروژه مربوطه را در اختیار ما قرار می دهد.

آشنایی با طراحی براساس اصول bim

آشنایی با طراحی براساس اصول bim

تاثیرگذاری اصول bim

درواقع در مراحل اول قبل از ساخت عوامل مربوط به طراحی و نقشه و پیاده سازی طراحی بر ساختمان و یا بنا ما می توانیم از اصول و این پلتفورم در فضای مجازی طبق قوانین و طرز درست پیاده سازی طرح و نقشه بر ساخت و ساز بنا، این موارد رو براساس اصول bim سازمان بدهیم و از روش صحیحی استفاده کنیم. ما با استفاده از این پلتفورم می توانیم موارد و اصول پیاده سازی طراحی را جمع آوری کنیم و آن را بدون دردسری در یک فرم داشته باشیم و از آن برای پیاده سازی پروژه استفاده کنیم.

درواقع موردی که حایز اهمیت است اینکه ما برای پیاده سازی شیوه  ی صحیح یه نقشه و طراحی بنا باید آن را بررسی و از زوایای مختلف قابل دید قرار دهیم موارد را سازمان دهی و عیب هایی که در ماکت به چشم می آید را رفع کنیم که این موارد در پلتفورم کاربردی اصول های  bim وجود دارد. که ما ماکت مجازی را می توانیم با دید کاملی که نسبت به آن داریم طرز معماری و طرز و شیوه ی پیاده سازی طرح بر بنا را نظم دهی کنیم. این موارد باعث می شود ما بتوانیم در اول و حین و آخر ساخت بنا با مشکل مواجه نشویم و ایرادات فنی و ترسیمی را به روش صحیح برطرف کنیم. پس می توان گفت اصول bimکاربردی ترین شیوه و پلتفورم برای طرح سازی صحیح در نقشه می باشد.

اصول و قوانین BIM

اصول و قوانین BIM

 

 

معنی اصلی و کاربرد bim در پروژه ها

 

باید در نظر گرفت برای همه ی ترسیمات و طراحی نقشه ها در پروژه های ساخت، حتما از یک پلتفورم کاربردی که بتوان در آن همه ابعاد و زوایا و اصول ها را به کار برد استفاده کرد. و اما پلتفورم ها برنامه های آنلاین زیادی هستند که برای پیاده سازی ترسیم ها و طراحی ها وجود دارند اما یکی از کاربردی ترین انها bim است. bim به منظور اصول و طراحی صحیح و پیاده سازی طرح ها و ترسیمات و پروژه ها و طرح و مدل سازی اطلاعات و ترسیم بناها می باشد. می توان نتیجه گرفت bim اصول مهمی در طراحی و مدل سازی هر ساخت و سازی در مراحل طراحی و ترسیم دارد و معنی bim می تواند مدل سازی و ترسیمات صحیح باشد بر مبنای روشها و قواعدات درست ساخت و ساز پروژه. درواقع شما با استفاده از این اصول می توانید ریسک و اشتباه شدن جزئیات پروژه را کمتر کنید و این همان مزیتی است که یک پلتفورم کاربردی داشته باشد. پس با استفاده از bim می توانید معنای یک پلتفورم کمک کننده و بسیار کاربردی را متوجه شوید و از آن بهره ی کامل را ببرید.

مزایای استفاده از اصول bim

  1. از مزایای بارز استفاده از اصول و پلتفورم انلاین bim  می توان  به دقیق بودن و در نظر گرفتن مشکلات احتمالی و جزئیات اصول صحیح، بازپردازی نقشه و ترسیم در ساخت نهایی، اشاره کرد.
  2. مورد بعدی در نظر گرفتن هزینه های بسیار کم و حتی بدون هزینه بودن این پلتفورم که باعث می شود حداقل نیم بیشتری از هزینه ها در ساخت و ساز پروژه کمتر شود و این مزیت خوبی می باشد.
  3. طراحی سریع تر و دقیق تر و دید بهتر نسبت به پردازش و ترسیم دقیق پروژه و ماکت
  4. امکان طراحی آنلاین و جایگذاری و مدل سازی طرح ساختمانی بر این پلتفورم و نگاهی دقیق تر به پروژه برای ساخت مطمئن تر
  5. رسیک پذیری کمتر و تحویل پروژه ای بهتر و کارآمد تر
  6. مورد دیگر که می تواند مزایای بسیار خوبی باشد تحویل و بررسی سریع تر پروژه در bim است.
  7. در مواردی برای بینش هرچه بهتر جزئیات و عیب های ماکت و پروژه، قبل از ساخت و ساز لازم است که شما از یک پلتفورم برای جایگذاری صحیح ماکت و طرح و برطرف کردن مشکلات آن از این برنامه استفاده کنید.
ماکت ساختمانی در bim

ماکت ساختمانی در bim

ابعاد مدل سازی و طرز استفاده از bim

در مرحله اول باید با وارد کردن ابعاد و جزئیات گرافیکی و غیرگرافیکی اطلاعات پروژه ساختمان، مدلسازی را در  bim  تکمیل کنید. درواقع با تکمیل و وارد کردن اطلاعات پروژه به صورت دقیق مسلما پروژه صحیح تری برای ساخت ارائه می شود. برای یکپارچگی و صحیح بودن ابعاد و جزئیات باید موارد و جزئیات این پروژه را وارد کنید. پس مهم ترین مرحله اجرایی برای استفاده از bim وارد کردن جزئیات صحیح تر است که نصف راه تحویل پروژه صحیح تر با این کار طی می شود.بعد از وارد کردن جزئیات مربوطه پروژه در نظر داشته باشید که ابعاد   bim با ارائه توضیحات و جزئیات مربوط به پروژه و اطلاعات ساختمان به شما موردی صحیح تر براساس ابعادی که دارا است، ارائه می دهد.

bim  ابعاد مختلف و مباحثی است که حدودا 7 ابعاد را دارا است. این مراحل از  2D تا 7D است که جزئیات اطلاعات ساختمانی پروژه شما را بررسی و بازپردازی می کند. دانستن ابعاد این پلتفورم مهم است و شما باید بدانید که کدام جزئیات را وارد کنید و بدانید هر ابعاد به چه کاری می آید و برای چه موردی لازم است. پس بهترین مورد این است از معانی ابعاد بیم مطلع باشید. و براساس آن عمل کنید که بتوانید اطلاعات را به درستی نسبت به معانی ابعاد. وارد کنید.

ابعاد bim یا bim dimensions

1D ترسیمات دو بعدی

2D   مدل سازی سه بعدی با اطلاعات

3Dزمانبندی

4Dهزینه

5Dپایداری، انرژی و تامین کالا و نیروی انسانی

6Dتعمیر و نگهداری

ابعاد اصول Bim

ابعاد اصول Bim

خدمات پادیرمانا

پادیرمانا مجموعه بسیار کاملی می باشد که در حیطه های تکمیل پروژه های ساختمانی و مشاوره های مربوط به ساخت و ساز و ترسیم بندی پروژه به شما دوستان کمک می کند. شما می توانید با مراجعه و کسب مشاوره از مجموعه پادیرمانا به راحتی پروژه هایتان را از اول تا آخر ساخت و ساز به پادیرمانا بسپارید و پروژه کارآمد و بسیار مناسب با ایده هایتان دریافت کنید. پادیرمانا با تمام تلاشی که دارد سعی می کند به شما عزیزان در مراحل پروژه های خود و تکمیل آنها به شما کمک کند و مشاوره های لازم را ارائه بدهد. شما با مراجعه و اعتماد به ما بهترین پروژه را می توانید دریافت کنید. پادیرمانا در حوضه های مختلف ساختمانی و سازه و روش کار bim فعالیت می کند و سابقه ی خوبی در این حوضه دارد شما می توانید با سپردن کارهایتان به پادیرمانا از این مزیت ها برخوردار شوید و خدمات این مجموعه را دریافت کنید.

سخن پایانی

درواقع با در نظر گرفتن مواردی که بیان شد  bim  کاربردی ترین

پلتفورم برای ارائه پروژه ای بهتر و دقیق تر برای بنا و ساختمان

مورد نظرتان می باشد. هر معمار و عوامل سازنده و ترسیم کننده طراحی ساختمان برای پروژه باید از این پلتفورم کاربردی bim استفاده کنند. شما تنها با در نظر گرفتن دقیق تر و وارد کردن جزئیات در ابعاد bim می توانید پروژه کارآمد تری برای ساخت ارائه بدهید.

Back to list

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *